Predstavenie monopostov pre sezónu 2012

Predsezónne testy tento rok začnú 7. februára, teda presne o týždeň neskôr ako pred rokom. Počas prvých štyroch testovacích dní budú vozidlá všetkých tímov jazdiť na okruhu v španielskom Jereze. Väčšina tímov, ktoré už oznámili dátum predstavenia monopostov pre sezónu 2012 alebo iba potvrdili účasť na testovaní, sa rozhodla začať prvé dni predsezónnych testov s novými vozidlami. Je to tak hlavne kvôli nemalým zmenám v konštrukcii samotných monopostov. Tie budú prispôsobené upraveným pneumatikám Pirelli, u ktorých sa okrem zmesí zmenil i tvar behúňa, ale najväčšie úpravy boli zamerané na vykompenzovanie strát spôsobených zákazom riešení fúkaných difúzorov a prúdenia výfukových plynov pri nezošliapnutom pedáli akcelerátora. Okrem toho, samozrejme, došlo aj k iným zmenám v Technických a Športových pravidlách, pričom tie zas zapríčinili odsunutie dátumu predstavenia prvých monopostov.

Zatiaľ čo v minulosti bolo zvykom, že predstavovanie vozidiel pred novou sezónou sa u niektorých tímov odohralo už v januári, zdá sa, že teraz to bude výhradne vo februári. Neskoršie prezentácie nových áut súvisia s tým, že tímy sú po novom povinné úspešne absolvovať nárazové testy už pred nasadením vozidiel do testov na trati. V minulosti sa posledné nárazové testy vykonávali až po samotnom predsezónnom testovaní, pár dní pred prvým pretekovým víkendom. Teraz sa však musel celý tento program posunúť na december a január, keďže prvé testy homologácie nárazových štruktúr museli prebehnúť už v polovici decembra. Akékoľvek zlyhanie, ktoré by zapríčinilo, že nárazové testy neprebehli na prvýkrát úspešne by preto znamenalo vážne zdržanie a pravdepodobne aj nemožnosť stihnúť prvé testovanie s novým vozidlom.

Nárazové testy pod dohľadom FIA sú procesom, ktorý môže byť označovaný ako homologácia. Od roku 2009 je možné tieto testy nárazových štruktúr absolvovať s novými riešeniami aj počas sezóny a kedykoľvek si tak nechať homologovať novú upravenú verziu. Jednou z možností je teda pre prvé nárazové testy zostrojiť o niečo masívnejšiu a ťažšiu nárazovú štruktúru, ktorá testami určite prejde a možno ju nasadiť do prvých testov na trati s tým, že pre prvé preteky tím pripraví ľahší komponent a následne si ho nechá homologovať.

Trojica najlepších tímov sezóny 2011 do testov v Jereze, ktoré začínajú 7. februára, nastúpi už s novými vozidlami, ale napríklad Mercedes už vyhlásil, že nový monopost nasadí až do druhého testovania v Barcelone, aby mal na vývoj viac času. „S tým, ako je to teraz v továrni zoptimalizované verím, že si to v pohode môžeme dovoliť a že auto bude môcť veľmi skoro po prvom teste pretekať – len po niekoľkých úpravách. To len dokazuje, ako veľmi sa tím zlepšil,“ dodal k rozhodnutiu tímu Nico Rosberg. Naproti tomu o účasti stajne Hispania Racing (HRT) sa zatiaľ iba špekuluje a panujú obavy, že tím nestihne ani záver predsezónneho testovania v Barcelone.

Kalendár testov

  • 7. – 10. február na okruhu Circuito Permanente de Jerez v Španielsku
  • 21. – 24. február na okruhu Circuit de Catalunya v Španielsku
  • 1. – 4. marec na okruhu Circuit de Catalunya v Španielsku
  • 1. – 3. máj na okruhu Mugello Circuit v Taliansku*

* testovanie počas sezóny

Predstavenie monopostov

  • Red Bull RB8: 6. februára
  • McLaren MP4-27: 1. februára
  • Ferrari F2012: 3. februára
  • Mercedes F1 W03: 21. februára
  • Lotus E20: 5. februára
  • Force India VJM05: 3. februára
  • Sauber C31: 6. februára
  • Toro Rosso STR7: 6. februára
  • Williams FW34: 7. februára
  • Caterham CT01: 26. januára
  • HRT F112: 5. marca
  • Marussia MR01: 5. marca
Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s