Prehľad noviniek v Silverstone

techF1LES opäť prináša súhrn krátkych správ o zmenách jednotlivých monopostov počas víkendu Veľkej ceny Veľkej Británie na okruhu v Silverstone. Technická správa z Veľkej Británie a Nemecka bude publikovaná až po skončení Veľkej ceny Nemecka.

Každá z týchto správ bola v priebehu posledného pretekového víkendu publikovaná na Twitteri @techF1LES, kde aj počas nasledujúcich pretekových víkendov nájdete všetky aktuálne novinky týkajúce sa technickej stránky Formuly 1.

Caterham‬
nové riešenie výfukov sa výrazne líši od verzie testovanej v Mugelle, ktorá využívala filozofiu Red Bullu, pretože tentokrát tím vyvinul úplne novú zadnú časť bočníc podobnú McLarenu
■ kvôli pomerne rozsiahlym zmenám na výfukovom potrubí musel Renault pripraviť upravené mapovania motorov
delené bočnicové panely boli inšpirované u Ferrari
centrálny výstupný otvor na konci krytu motora bol rozšírený, aby mohli byť viac uzatvorené dva výstupné otvory chladenia po stranách prevodovej skrine
■ tradičný otvor predných brzdových kanálov z vnútornej lopatky zmizol a jeho úlohu teraz plní štrbina medzi touto lopatkou a vnútornou stenou pneumatiky

Ferrari‬
nový kryt motora
nové bočnice predného krídla, ktoré tím skúšal už vo Valencii mali byť opäť otestované v Silverstone, avšak potom, čo pri havárii v druhom tréningu Alonso jeden z dielov poškodil, tím rozhodol, že do kvalifikácie a pretekov pôjdu piloti so staršou verziou
zrkadlá prichytené ku krídelkám po stranách kokpitu, ktoré mal Alonso už vo Valencii, teraz dostal i Massa

Force India
■ nové predné krídlo
nové zadné krídlo
■ nová podlaha

Lotus *
■ tím tentokrát žiadnu novú verziu predného krídla neukázal, nakoľko aktuálnu verziu sme mohli vidieť už vo Valencii na vozidle Grosjeana, ale v Silverstone ju dal k dispozícii aj Räikkönenovi
■ v priebehu tréningov boli porovnávané rozdiely medzi prednými krídlami s drobnou lopatkou na hornej klapke a s krídlami bez nej
■ na spodnej strane bočnicových panelov pribudli horizontálne krídelká, ktoré však na rozdiel od podobného prvku u Toro Rosso prečnievajú smerom von od bočnicových panelov
■ v piatok boli otestované delené bočnicové panely, no do kvalifikácie a pretekov neprešli
■ krídelká pod zrkadlami, ktorých úlohou je znižovať zdvih produkovaný tvarom bočníc, boli nahradené za nové (prakticky kopírujú Ferrari) – napriek tomu, že ich tvar sám o sebe do istej miery prispieva k zdvihu, z celkového hľadiska je ich účinok pri generovaní prítlaku pozitívny

Marussia
nový nosový kužeľ sa podobá minuloročnému monopostu Force India‬ VJM04, keďže je od špičky na spodnej strane postupne hrubší, až do miesta za nosníkmi, kde je najhrubší a začína sa znovu zužovať
■ nový tvar nosového kužeľa má fungovať v kombinácii s novými „L“ deflektormi zavesenými pod jeho koncovou časťou
nové riešenie výfukov podľa vzoru Red Bullu bolo po prvýkrát odskúšané už v priebehu nešťastného testovania na letisku v Duxforde, kde testovacia pilotka María de Villota utrpela vážne zranenia, a toto riešenie zadnej časti bočníc bolo použité v Silverstone

McLaren
■ šéf tímu Martin Whitmarsh sa nechal počuť, že tím do Silverstone pripravoval sedem až osem aerodynamických modifikácií a oveľa výraznejší balík úprav nasadia v Nemecku
nová iterácia predného krídla má dvojdielnu hornú klapku, ktorá už nemôže byť nastaviteľná po celej dĺžke, pretože vonkajšia polovica klapky je pevne ukotvená k bočnici krídla, aby mohla aj po zmene uhla nábehu vnútornej polovice klapky zostať v ideálnom uhle vzhľadom ku prednému kolesu
■ nové predné krídlo mal v piatok možnosť testovať iba Hamilton, pretože tím ešte nestihol na okruh dopraviť druhé krídlo pre Buttona, a ten tak musel čakať až do soboty, keď si obaja piloti krídla ponechali aj do kvalifikácie a pretekov
■ k nastaviteľným zadným brzdovým kanálom tím pridal možnosť nastavovať i tie predné
predné nastaviteľné brzdové kanály si vyžiadali úplne nové kryty predných bŕzd
■ prepracované zadné brzdové kanály sú viac vzdialené od pneumatík, aby mohli prepúšťať väčšie množstvo vzduchu vstupnými otvormi medzi vnútornou lopatkou a pneumatikou
■ drobné úpravy koncoviek výfukov a karosérie v zadnej časti bočníc
■ difúzor dostal pozmenenú Gurneyho klapku
■ Lewis Hamilton odjazdil prvý tréning s motorom z Valencie, ktorý chceli vyskúšať po kolízii s Maldonadom v posledných pretekoch a následne ho odložiť na niektoré z ďalších pretekových víkendov. Pre zvyšok víkendu dostal britský pilot úplne nový motor.

Mercedes
otvory v krytoch predných bŕzd boli úplne uzatvorené
nové spätné zrkadlá sú výrazne vzdialené smerom von od okrajov kokpitu, pretože tím zmenil spôsob ich upevnenia k šasi

Red Bull *
■ tím znovu zmenil karosériu v zadnej časti bočníc a vonkajšia strana kanálu pre vedenie výfukových plynov je teraz veľmi vypuklá
■ výfukové potrubia boli doplnené o podobné Helmholtzove rezonátory, aké používa Ferrari už od Monaka

Sauber‬
predné brzdové kanály už nemajú tradičné vstupné otvory presahujúce od vnútornej lopatky kolesa smerom doprostred vozidla, ale namiesto toho je spomínaná lopatka od kolesa vzdialenejšia podobne ako u Ferrari či Williamsu a vzduch do chladiaceho systému bŕzd vstupuje medzerou medzi kolesom a lopatkou
■ balík úprav zahŕňa i nový kryt motora bez veľkého centrálneho výstupného otvoru v jeho koncovej časti
■ nový difúzor

Toro Rosso
■ trojica drobných vertikálnych generátorov vírenia na hornej strane bočníc bola vyrobená skutočne narýchlo, o čom svedčí použitie priehľadného materiálu a metódy výroby nazývanej rapid prototyping – v Nemecku by mali byť tieto prvky nahradené určitým permanentným riešením

Williams‬
stredová kaskáda spodného krídla má namiesto jedného väčšieho krídlového profilu dva, medzi ktorými vznikla štrbina
■ tím do Silverstone priviezol tri rôzne verzie výfukov a karosérie v zadnej časti bočníc, z ktorých jednou bola aj verzia v štýle McLarenu z Mugella


POZNÁMKA: Renault potvrdil, že zlyhanie alternátorov vo Valencii malo na svedomí prehriatie jeho vnútorných súčastí v dôsledku poruchy jednej z nich (pravdepodobne ložísk rotora). Ako sa neskôr ukázalo, nešlo o novú špecifikáciu alternátora. Ten bol totiž ako celok niekoľko rokov nezmenený a upravovali sa iba detaily, zhodou okolností na súčiastke, ktorá zapríčinila poruchu. Na nápravu problému Renault naprogramoval nové mapy motora, ktoré by mali pomôcť znížiť zaťaženie alternátora.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s