Prehľad noviniek v Nemecku

Viaceré tímy predstavili počas víkendu Veľkej ceny Nemecka sériu technických noviniek a rôznych vylepšení, ale najviac pozornosti sa dostalo McLarenu, Lotusu a v neposlednom rade i Red Bullu, ktorý rozpútal ďalšiu kontroverziu a vyvolal diskusie o stále nedostatočne definovaných pravidlách.

Caterham
■ na horné strany bočníc boli nad vstupné otvory pridané generátory vírenia
■ v stredu 18. júla sa Caterham zúčastnil aerodynamického testovania na rovinke, z ktorého si odniesol pozitívne výsledky, inžinieri zozbierali mnohé užitočné dáta o aktuálnej aerodynamickej konfigurácii a odskúšali aj viaceré novinky pre budúce preteky.

HRT
■ Mark Tatham, dizajnér so skúsenosťami z pôsobenia vo Williamse, Toyote a v tíme Lotus Racing, prijal úlohu šéfdizajnéra v tíme HRT

Ferrari
■ Fernando Alonso dostal pre Veľkú cenu Nemecka nové šasi s označením F2012-296
nové predné krídlo je vylepšením verzie zo Silverstone, no ani po treťom testovaní nebolo použité v pretekoch
■ aerodynamici znovu upravili prvky vytvárajúce vírenia na okrajoch podlahy za koncami deflektorov – tentokrát tam pridali trojicu vertikálnych generátorov vírenia
otvory v podlahe pred zadnými kolesami
■ nové zadné krídlo
■ upravený difúzor

Force India
■ v bočniciach zadného krídla sa nachádzajú vertikálne otvory inšpirované Williamsom

Lotus
■ inžinieri z Enstone vyvinuli vlastnú interpretáciu systému dvojitého DRS (DDRS), ktorý doteraz ako jediný využíval Mercedes. Zmeny na monoposte preto z veľkej časti súvisia s týmto novým riešením, ktoré však ešte nebolo pripravené na nasadenie do pretekov.
po stranách ochranného oblúka pribudli dva vstupné otvory, ktoré privádzajú vzduch do rozvodov vo vnútri krytu motora
zo zadnej časti kapotáže vystupuje jedno potrubie, ktoré potom ústi v prostrednej časti spodného krídla a toto potrubie je navyše prepojené ďalším kanálom s hlavným profilom krídla
■ z doposiaľ dostupných informácií a obrázkov možno usudzovať, že systém je buď spúšťaný podobne ako u Mercedesu (aktiváciou DRS), a preto by sa mal niekde v blízkosti klapky nachádzať ďalší vstupný otvor, resp. otvory, alebo funguje ako pasívne systémy F-potrubia. To by znamenalo, že sústava potrubí tvorí tekutinový prepínač, ktorý smeruje prúdenie v závislosti od tlaku vzduchu cez jeden z dvoch výstupov.
■ prvé analýzy nasvedčovali tomu, že novinka funguje v dvoch režimoch, pričom v deaktivovanom stave vypúšťa vzduch difúzorom a zlepšuje tvorbu prítlaku, zatiaľ čo v opačnom prípade vyvolá odtrhnutie vzdušných prúdov od zadného i spodného krídla a ešte viac zníži odpor vozidla. Minimálne dovtedy, kým sa neobjaví tretí otvor, môžeme iba špekulovať o skutočnom fungovaní DDRS Lotusu.

na vonkajších kaskádach predného krídla pribudli lopatky, ktoré sú navrchu mierne odklonené od vozidla
■ nové kryty predných bŕzd majú početné otvory na vypúšťanie tepla z brzdových kanálov
■ porucha prevodovky, ktorá Grosjeanovi priniesla penalizáciu odsunu 5 miest na štartovom rošte a prakticky mu pokazila celé preteky bola zapríčinená zlyhaním pozičného senzora pracovného valca spojky

McLaren
■ upravené bočnice (zníženie karosérie, zmenšenie vstupných otvorov, hlbšie podstrihnutie, znížená zadná časť bočníc bola pretiahnutá ešte viac dozadu, prepracované uloženie koncoviek výfukov a kanál na vedenie výfukových plynov)
■ zmenené uloženie chladičov
k dvojiciam generátorov vírenia na bočniciach boli pridané aj tretie
■ nový kryt motora
■ upravené brzdové kanály
■ zmeny v oblasti podlahy pred zadnými kolesami
nové bočnice zadného krídla
■ nový difúzor

Red Bull
■ opäť boli upravené krídelká pri zadných brzdových kanáloch
kanál pre chladenie alternátora vzduchom bol vo vozidle už v Silverstone – ide o preventívne opatrenie proti podobným poruchám, aké postihli motory Renault vo Valencii
■ v spolupráci s dodávateľom motorov Renault boli do riadiacich jednotiek oboch monopostov nainštalované nové mapy krútiaceho momentu motora, ktoré technický delegát FIA Jo Bauer považoval za ilegálne, avšak športoví komisári sa rozhodli po preskúmaní pravidiel neudeliť Red Bullu žiadny trest. Celý problém spočíval v tom, že zníženie maxima krútiaceho momentu v pásme stredných otáčok na jednej strane funguje ako kontrola trakcie a na druhej strane umožňuje v daných otáčkach zvýšiť prietok výfukových plynov difúzorom a ešte viac vylepšiť výjazdy z pomalších zákrut. FIA ešte pred Veľkou cenou Maďarska vydá technickú normu, ktorá už žiadne podobné riešenia v budúcnosti neumožní.

Toro Rosso
■ technické oddelenie sa dostalo do náročnej situácie, keď sa jeho riaditeľ Giorgio Ascanelli nedohodol s vedením tímu na smerovaní ďalšieho vývoja a následne ani nepricestoval do Nemecka so svojim tímom. Scuderia zatiaľ jeho odchod z tímu nepriznala, no už sa spomínajú mená jeho nástupcov. Najvážnejším kandidátom na post technického riaditeľa Toro Rosso je James Key, v ktorom Dietrich Mateschitz vidí potenciálneho nástupcu Adriana Neweyho.
„žiabre“ v kryte motora zväčšujú oblasť pre výstup vzduchu z chladiaceho systému

Williams
■ po skončení Veľkej ceny Veľkej Británie zostal Williams v Silverstone, kde využil testovanie mladých pilotov ako príležitosť na odskúšanie nových bočníc zadného krídla a tiež upraveného spodného krídla
nové predné krídlo (malá klapka pridaná k vnútornej časti druhej klapky predného krídla) a nosový kužeľ (presunutie TV kamier za neutrálnu časť hlavného profilu krídla)

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s