Prehľad noviniek v Maďarsku

Veľká cena Maďarska sa konala hneď nasledujúci týždeň po skončení pretekov na nemeckom Hockenheimringu, takže tímom nezostával dostatok času na prípravu akýchkoľvek väčších zmien. Všetko vybavenie vrátane monopostov bolo prepravené priamo do dejiska nasledujúcich pretekov, kde všetci dúfali v priaznivé počasie, no do druhého tréningu znovu zasiahol dážď a skomplikoval tak akékoľvek snahy o testovanie nových dielov.

Caterham
zadné brzdové kanály boli kvôli zníženiu odporu z veľkej časti zaslepené
■ naproti tomu tím použil najväčšiu verziu prívodných otvorov chladenia predných bŕzd, ktorú nasadzoval v úvodnej časti sezóny predtým, než prešiel k zmenšenej variante a neskôr v Silverstone dokonca k verzii bez klasických vstupných otvorov

Ferrari
■ do Maďarska boli znovu privezené nové predné krídla, ktoré boli už predtým neúspešne testované na troch rôznych tratiach, no ani po štvrtýkrát neprešli až do kvalifikácie a pretekov

Force India
■ technický riaditeľ Andrew Green otvorene priznal, že rozpočet indickej stajne donútil jeho oddelenie presmerovať všetky zdroje na vývoj budúcoročného modelu VJM06. Posledný väčší balíček vylepšení použili v Silverstone a odteraz budú súčasný monopost už iba optimalizovať prácou na jeho nastavení.

HRT
■ v treťom voľnom tréningu bola testovaná účinnosť chladiaceho systému monopostu, pričom Narain Karthikeyan dostal inštrukcie, aby jazdil konzistentné časy

Lotus
nový nosový kužeľ je na spodnej strane vydutý a nosníky predného krídla sú oveľa širšie ako u predchádzajúcej verzie
■ počas voľných tréningov inžinieri pokračovali vo vyhodnocovaní nového riešenia F-potrubia v zadnej časti vozidla (fungovanie systému je aj naďalej predmetom špekulácií – podľa posledných poznatkov ide o pasívne riešenie nezávislé na DRS, ktoré po dosiahnutí nastavenej rýchlosti spôsobí stalling krídla vypúšťaním vzduchu štrbinami v bočniciach a v stredovom pilieri)
■ pred pretekmi bol na monoposte Petrova zmenšený vstupný otvor chladiča prevodového oleja kvôli zníženiu odporu

Marussia
upravené horné klapky predného krídla kvôli krátkosti času na prípravu dokončovali mechanici ešte vo štvrtok priamo na trati
■ Timo Glock dostal k dispozícii nové šasi

McLaren
■ na odtokovej hrane difúzora sa objavila nová verzia Gurneyho klapky, ktorá je opäť po celom jej obvode, no teraz je na rohoch viac zaoblená a vzdialenejšia od okrajov difúzora
■ Lewis Hamilton dostal po odstúpení v Nemecku možnosť nasadiť na Hungaroringu novú prevodovku

Mercedes
■ testovanie dvoch verzií predného krídla (stále bez kaskádových prvkov) skončilo nasadením novej verzie do pretekov
■ mechanici na Rosbergovom aute v sobotu zväčšili výstupné otvory na krytoch predných bŕzd, aby zabezpečili ich dostatočné chladenie

Red Bull
■ v priebehu pretekového víkendu sa začala šíriť prekvapivá správa o prítomnosti zariadenia vo vozidlách RB8, ktoré možno potenciálne zneužiť na nepovolené úpravy svetlej výšky monopostu v podmienkach parc fermé. Zástupcovia FIA sa o tom mali dozvedieť už v Kanade, kde údajne vyzvali Red Bull, aby systém zavesenia kolies upravil tak, že nebude možné jeho prenastavenie bez použitia náradia. To v konečnom dôsledku vyžaduje aj Článok 34.5 Športových pravidiel.

Sauber
■ výraznejšie novinky sa na monopostoch neobjavovali a tím namiesto toho vyhodnocoval prúdenie za prednými kolesami, ktoré obteká bočnice a dostáva sa až do zadnej časti auta

Toro Rosso
■ zaujímavou novinkou bolo odstránenie páru vertikálnych dosiek z difúzora, ktorý pôvodne obsahoval až päť párov týchto lopatiek oddeľujúcich prúdenia s odlišnými energiami

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s