Prehľad noviniek v Belgicku

Belgické Spa je spolu s talianskou Monzou a okruhom v Montreale traťou, ktorej charakter si vyžaduje zvláštnu pozornosť pri nastavení vozidla a samozrejme úpravu prítlačných krídel. Balíky pre nízku úroveň prítlaku boli vo viacerých prípadoch totožné s úpravami monopostov v Kanade.

Caterham
zadné krídlo pre nízku úroveň prítlaku je totožné s tým, ktoré bolo používané v Kanade
difúzor má perforovanú Gurneyho klapku

Ferrari
■ balík úprav pre okruhy v Spa a Monze sa začína predným krídlom pre nízku úroveň prítlaku a experimentálnym predným krídlom bez kaskádových prvkov, ktoré vytvára ešte menej prítlačnej sily a odporu (práve táto verzia bola oboma pilotmi využitá v pretekoch a pravdepodobne ju uvidíme i v Monze)
■ najdôležitejším prvkom ovplyvňujúcim výsledný odpor vozidla je zadné krídlo a stajňa preto pripravila novú iteráciu pre nízku úroveň prítlaku (štandardná verzia pre strednú úroveň prítlaku)
■ po prvýkrát od zavedenia nových lopatiek pripevnených k spodnej strane šasi ich použil Fernando Alonso v kvalifikácii a pretekoch
■ vedľa deflektorov boli k už existujúcim prvkom na usmernenie prúdenia pridané drobné lopatky
■ úpravy sa napokon dotkli i Gurneyho klapky difúzora

Force India
■ obaja piloti mali na vozidlách v pretekoch namontované centrálne kaskády na spodných krídlach, no v priebehu tréningov sme mohli vidieť testovanie bez krídlového profilu kaskády alebo úplne bez kaskádového prvku

HRT
■ aerodynamický balík bol zhodný s kanadským, čo znamená zadné krídlo pre nízku úroveň prítlaku a chýbajúca centrálna kaskáda spodného krídla

Lotus
pasívne zariadenie na zníženie aerodynamického odporu Lotusu malo byť poslednýkrát otestované a konečne nasadené do pretekov, avšak nepriaznivé počasie v tréningoch to neumožnilo
■ Lotus zároveň zamietol možnosť nasadenia tohto F-potrubia v Monze a Singapure (viac informácií k tejto problematike nájdete tu)
■ horné hrany koncových častí predného krídla na Grosjeanovom Lotuse museli byť jemne zbrúsené, aby spĺňali Technické pravidlá

Marussia
■ do Spa bol privezený veľký balík úprav karosérie zahŕňajúci nové zadné krídlo, ktorého bočnice sú inšpirované Williamsom resp. Force Indiou a taktiež nový kryt motora

McLaren
■ tím z Wokingu zaviedol značný balík úprav zameraný nielen na obligátne krídla pre nízku úroveň prítlaku, ale predovšetkým na distribúciu prúdenia v okolí bočníc
■ aj preto boli pod spätnými zrkadlami pridané krídlové prvky známe ako „downwash“ krídelká. Tieto boli prvýkrát nasadené na vozidle stajne Ferrari.
■ nemenej dôležité sú nové bočnicové krídla stáčajúce sa okolo horných strán bočníc podobne ako u Sauberu
nové zadné krídlo má už na prvý pohľad nižší uhol nábehu a navyše dostalo kvôli zvýšeniu efektivity štvoricu drobných výrezov na rozhraní bočnice a hlavného profilu
■ nové bočnice zadného krídla majú poupravené štrbiny na zníženie indukovaného odporu
klapky predného krídla sú nastavené na vyváženie účinku nového zadného krídla pre nízku úroveň prítlaku
■ jazdci použili pre kvalifikáciu a preteky rôzne nastavenia s rôznymi úrovňami prítlaku – Jenson Button si ponechal nové zadné krídlo s nízkou úrovňou prítlaku, ktoré bolo zavedené v Spa, zatiaľ čo Lewis Hamilton nastúpil so štandardnou verziou zadného krídla, ktorá poskytovala výhodu v druhom sektore trate
■ šéf McLarenu Martin Whitmarsh pred víkendom v belgickom Spa vyhlásil, že jeho stajňa sa vážne zaujíma o riešenie F-potrubia Lotusu, ale v súčasnosti investuje svoje prostriedky do iných oblastí, takže sa s nasadením svojej interpretácie podobného riešenia neponáhľa

Mercedes
■ tím testoval na vozidle Nica Rosberga podobné zariadenie ako testuje Lotus už od víkendu v Nemecku. Mercedes riešenie na zefektívnenie fungovania DRS využíva od začiatku sezóny pod označením dvojité DRS a táto „nadstavba“ nad systém dvojitého DRS Mercedesu vyslúžila nový názov „trojité DRS“ (viac informácií k pasívnym zariadeniam na redukciu odporu Lotusu a Mercedesu nájdete tu)
■ na rozdiel od Lotusu ale nie je horná vetva pripevnená k hlavnému profilu zadného krídla
■ je to tak buď kvôli dosiahnutiu inej charakteristiky prúdenia po aktivácii alebo pre zlepšenie fungovania zadného krídla v neaktívnom režime, či dokonca z dôvodu nekompletnosti prototypu
■ pre preteky boli pripravené dve špecifikácie krídel s rôznymi úrovňami prítlaku – nízka úroveň prítlaku, ktorá bola napokon použitá mala zadné krídlo upravené tak, že jeho dva krídlové profily mali výrazne nižší uhol nábehu a zo spodného krídla zmizla centrálna kaskáda – stredná úroveň prítlaku mala štandardné zadné krídlo a tiež systém pasívneho F-potrubia
■ tesne pred pretekmi mechanici odhalili zlyhanie batérií systému KERS v Schumacherovom monoposte, a preto musela byť celá jednotka vymenená

Red Bull
■ špekulovalo sa, že Red Bull priviezol do Belgicka zaujímavé vylepšenia zadnej časti vozidla, ale kvôli nepriaznivému počasiu sa rozhodol odložiť jeho nasadenie na niektorú z neskorších Veľkých cien

Sauber
■ aj Sauber sa rozhodol siahnuť po osvedčenom zadnom krídle z Kanady

Toro Rosso
■ stajňa do Spa priviezla zadné krídlo so zdvihnutými okrajmi hlavného profilu používané už od pretekov v Austrálii

Williams
■ tím si pripravil na otestovanie dve verzie zadného krídla – jednou bola verzia z Kanady so zdvihnutou stredovou časťou, kým druhé krídlo je úplne nové s veľmi nízkymi uhlami nábehu klapky a hlavného profilu
■ takisto boli odskúšané dve rozdielne tvarované spodné krídla (verzia 1verzia 2)

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s